– Spotkanie krajów partnerskich w Fano We Włoszech w ramach projektu Erasmus+

Spotkanie krajów partnerskich w Fano We Włoszech w ramach projektu Erasmus+

W poniedziałek 17 października 2022 roku dziewięcioosobowa grupa ósmoklasistów wyruszyła do malowniczej miejscowości Fano we Włoszech. Celem spotkania było nawiązanie bezpośrednich relacji z uczestnikami projektu Erasmus+ z krajów partnerskich. Zaraz po przyjeździe udaliśmy się na wspólną kolację, podczas której zawieraliśmy nowe znajomości i ćwiczyliśmy komunikację w języku angielskim.

We wtorek udaliśmy się do goszczącej nas Nuti School, gdzie zostaliśmy powitani przez dyrekcję i uczniów. Potem braliśmy udział w warsztatach artystycznych polegających na rzeźbieniu w miedzi. Zwiedzaliśmy szkołę, oprowadzani przez rówieśników z Włoch. Następnie udaliśmy się do jednej  z miejscowych restauracji, gdzie degustowaliśmy lokalne potrawy z makaronem i sosami oraz włoską pizzę. Po udanym lunchu poszliśmy zwiedzać Fano i poznawać jego historię ukształtowaną w dużej mierze przez rzymskie wpływy.

W środę pojechaliśmy pociągiem do Ankony, portowego miasta położonego na nadmorskich wzgórzach. Zwiedzaliśmy liczne świątynie, w tym imponującą średniowieczną katedrę Św. Cyriaka. Uczestniczyliśmy również w ciekawych warsztatach tematycznych w muzeum dedykowanym osobom niewidzącym i słabowidzącym.

W czwartek włoscy przyjaciele zabrali nas na spacer brzegiem morza i opowiadali o historii rzeźby Lysipusa. Późnym popołudniem spotkaliśmy się w szkole, aby zaprezentować i zobaczyć inscenizację legend z poszczególnych krajów partnerskich. My przedstawiliśmy legendę smoka wawelskiego. Ten dzień i wyjazd zakończyła wspólna kolacja połączona z dobrą zabawą.

Podczas długiej drogi powrotnej, prowadzącej również przez Mediolan , mieliśmy możliwość zobaczenia tego pięknego miasta. Do Polski wróciliśmy w sobotę, bardzo zmęczeni, ale zadowoleni.

Wyjazd dał nam sposobność zawarcia nowych znajomości, zobaczenia kultury innego kraju, a także doskonalenia konwersacji w języku angielskim.

Spotkanie krajów partnerskich w Fano We Włoszech w ramach projektu Erasmus+ - Galeria zdjęć