Raport z realizacji projektu: „Zdrowo jem, więcej wiem” – etap JESIEŃ
Zespół Szkolno – Przedszkolny im. majora Henryka Sucharskiego w Tylmanowej zajął 6 miejsce spośród 381 szkół biorących udział w projekcie (otrzymaliśmy 511,50 punktów na możliwych maksymalnie 520 punktów).
W drugiej dekadzie października br. uczniowie klas : IIA, kl.IIB i kl. III wraz z wychowawcami : Panią Anną Piszczek w kl.III, Panią Zofią Brzeżną w kl.IIB i Teresą Mastalerz w kl.IIA (szkolnym opiekunem projektu) przystąpili do realizacji dziesiątej edycji projektu „ Zdrowo jem, więcej wiem” organizowanego przez Fundację Banku Ochrony Środowiska pod honorowym patronatem Małżonki Prezydenta RP Agaty Kornhauser-Duda.
W czasie realizacji zadań w/w projektu współpracowano z Panią Katarzyną Ziajkiewicz i z pedagogiem szkolnym –Panią Bożeną Tworek.
Celem podejmowanych działań było kształcenie u dzieci postaw prozdrowotnych poprzez uczenie zasad zdrowego odżywiania i podkreślenie roli aktywności fizycznej w profilaktyce zdrowotnej a także poszerzenie świadomości rodziców, od których zależy całokształt i styl życia rodziny aby ich przekonać, że warto dbać o zdrowe odżywianie i aktywność fizyczną dzieci.
Uczniowie, zgodnie z regulaminem projektu przyjęli nazwę „Smaczne owoce i warzywa ” jako ,, motto” podejmowanych działań i od 18 X do 20 XI br. wykonali następujące zadania:
1.1 – Lekcja: Smacznie – zdrowo- kolorowo.
1.2 – Konkurs: Zagadki owocowo warzywne.
1.3 – Lekcja: Każdy uczeń chce zostać Siłaczkiem.
1.4 – Konkurs: Order miłośnika sportu.
1.5 – Forum Zdrowia: Jak przekonać dziecko do jedzenia warzyw?
1.6 – Promocja zdobytej wiedzy i podjętych działań.
Regulamin projektu „Zdrowo jem, więcej wiem”
(dalej jako „Projekt”)
I. ORGANIZATOR PROJEKTU
- Organizatorem Projektu jest Fundacja Banku Ochrony Środowiska (dalej jako „Organizator”).
- Opiekę nad projektem sprawuje Koordynator (dalej jako „Koordynator”) wyznaczony przez Organizatora.
- Biuro organizacyjne projektu znajduje się w siedzibie Fundacji Banku Ochrony Środowiska:
Żelazna 32, 00-832 Warszawa
tel. 507 006 579
e-mail: zdrowojem@fundacjabos.pl
strona Projektu: zdrowojem.fundacjabos.pl - Biuro jest czynne od poniedziałku do piątku w godzinach 9:30-15:00.
II. PATRONI I SPONSORZY
- Patronat honorowy nad Projektem objęła Małżonka Prezydenta RP Agata Kornhauser-Duda.
- Sponsorem Projektu jest Fundacja Banku Ochrony Środowiska z darowizny przekazanej przez Bank Ochrony Środowiska.
III. PRZEDMIOT I GŁÓWNY CEL PROJEKTU
- Projekt „Zdrowo jem, więcej wiem” jest częścią prozdrowotnego programu edukacyjnego „Aktywnie po zdrowie” prowadzonego przez Fundację Banku Ochrony Środowiska.
- Projekt składa się z trzech etapów odpowiadających porom roku: jesiennego, zimowego i wiosennego.
- Zespoły, złożone z nauczyciela i uczniów, mogą dowolnie wybierać etapy, w których wezmą udział.
- Celem projektu jest podniesienie wiedzy na temat zależności pomiędzy sposobem odżywiania a stanem zdrowia.
IV. ADRESACI PROJEKTU
- Projekt jest skierowany do uczniów zerówek i klas I-III szkół podstawowych oraz ich nauczycieli i rodziców.
V. TERMINARZ
- Projekt trwa od września 2019 roku do czerwca 2020 roku.
- Poszczególne etapy są realizowane w następujących terminach:
- Etap I – jesienny – od października 2019 do stycznia 2020 roku;
- Etap II – zimowy – od stycznia do kwietnia 2020 roku;
- Etap III – wiosenny – od marca do czerwca 2020 roku.
- Szczegółowy terminarz, w tym terminy rejestracji i przesyłania raportów, znajdują się na stronie Projektu w zakładce
VI. REJESTRACJA ZESPOŁÓW
- W Projekcie biorą udział Zespoły złożone z nauczyciela i uczniów zerówek i klas I-III szkół podstawowych.
- Zespół powinien składać się z jednej klasy/grupy i jej nauczyciela.
- W przypadku grup świetlicowych czy klas/grup z małą liczbą uczniów dopuszcza się Zespół złożony z uczniów różnych klas pod warunkiem zgłoszenia go do kategorii wiekowo odpowiadającej najstarszemu uczniowi w zespole.
- W przypadku Zespołów ze szkół specjalnych kategoria jest ustalana w bezpośrednim kontakcie z Organizatorem.
- Zespół może składać się maksymalnie z 40 uczniów.
- Jedną szkołę/przedszkole może reprezentować dowolna liczba Zespołów.
- Projekt jest prowadzony w dwóch kategoriach wiekowych:
- Zerówki i klasy I
- Klasy II-III.
- Do danej kategorii może zgłosić się Zespół złożony z uczniów odpowiadających jej wiekowo lub młodszych, a także zespół złożony z uczniów szkół specjalnych niezależnie od ich wieku.
- Warunkiem uczestnictwa Zespołu w Projekcie jest wypełnienie formularza rejestracyjnego na stronie projektu.
- Rejestracji powinien dokonać nauczyciel (dalej jako „Opiekun”), który będzie następnie realizował zadania z Zespołem.
- Zgłaszając zespół Opiekun Zespołu oświadcza, że Dyrektor Szkoły/Przedszkola wyraża zgodę na przeprowadzenie Projektu zgodnie z niniejszym Regulaminem.
- Podczas rejestracji tworzony jest Panel Opiekuna, za pomocą którego Opiekun tworzy i przesyła raporty z realizacji zadań.
- Rejestracja Zespołu kończy się automatycznym zalogowaniem do Panelu Opiekuna, co jednocześnie jest potwierdzeniem udanej rejestracji.
- Projekt składa się z trzech etapów odpowiadających porom roku: jesiennego, zimowego i wiosennego.
- Opiekun rejestruje Zespół do Projektu raz niezależnie od liczby etapów, w których weźmie udział. Zespół może wziąć udział w dowolnej liczbie etapów.
- Rejestracja Zespołów trwa do:
- 2 października 2019 roku dla Zespołów, które rozpoczynają udział w Projekcie od etapu jesiennego,
- 10 stycznia 2020 roku dla Zespołów, które rozpoczynają udział w Projekcie od etapu zimowego,
- 25 marca 2020 roku dla Zespołów, które rozpoczynają udział w Projekcie od etapu wiosennego.
VII. REALIZACJA ZADAŃ I RAPORTY
- W każdym etapie jest do realizowania 6 zadań, w tym 2 lekcje, 2 konkursy, promocja danego tematu w szkole oraz spotkanie z rodzicami.
- Plan zadań oraz materiały niezbędne do realizacji zadań znajdują się na stronie Projektu w zakładkach PLAN ZADAŃ oraz MATERIAŁY.
- Terminy realizacji zadań i przesyłania raportów są podane w Terminarzu dostępnym na stronie Projektu w zakładce
- Z realizacji zadań w danym etapie należy przesłać 1 raport, na który składa się opis realizacji i dokumentacja zdjęciowa z 6 zadań.
- Raport może zostać oceniony maksymalnie na 520 punktów, przy czym
- Lekcja nr 1 maksymalnie na 100 punktów,
- Konkurs nr 1 maksymalnie na 80 punktów,
- Lekcja nr 2 maksymalnie na 100 punktów,
- Konkurs nr 2 maksymalnie na 80 punktów,
- Forum zdrowia dla rodziców maksymalnie na 80 punktów,
- Promocja zdobytej wiedzy i podjętych działań maksymalnie na 80 punktów.
- Raport należy stworzyć i przesłać za pomocą Panelu Opiekuna. Raporty przesłane w innej formie nie będą oceniane przez sędziów.
- Opiekun tworzy raport zgodnie z wytycznymi, które znajdują się na stronie Projektu w zakładce MATERIAŁY.
- Spóźnione raporty można przesyłać przez 7 dni po terminie, jednak za każdy dzień spóźnienia naliczane jest 5 punktów karnych. Po tym czasie możliwość przesyłania raportów zostanie zablokowana.
- Nadesłane raporty i zawarte w nich prace staną się własnością organizatora. Autorzy prac zobowiązują się do przeniesienia praw autorskich na Organizatora. Organizator będzie mógł w sposób nieograniczony, nie naruszający praw autorskich, wykorzystywać prace wraz z ich publicznym odtwarzaniem i publikowaniem na dowolnych nośnikach.
- Zdjęcia załączone do raportów służą jedynie ocenie raportów oraz w celach sprawozdawczych. Nie są jednak nigdzie publikowane.
- Oceny raportów dokonuje Zespół Sędziowski.
- Każda kategoria i każdy etap Projektu jest oddzielnie oceniany i nagradzany.
- Zespół Sędziowski, jeśli uzna za zasadne może przyznać maksymalnie do 25 punktów dodatkowych za działania, które nie zostały przewidziane w scenariuszach do realizowanych zadań.
- Ostateczną liczbę przyznanych punktów dodatkowych stanowi średnia arytmetyczna z punktów dodatkowych przyznanych przez Zespół Sędziowski.
- Oceną końcową raportu jest średnia arytmetyczna z ocen Zespołu Sędziowskiego, powiększona o ostateczną liczbę punktów dodatkowych, a następnie pomniejszona o naliczone punkty karne.
- Oceną etapu jest ocena końcowa raportu.
- Oceny poszczególnych raportów są dostępne w Panelu Opiekuna.
- Klasyfikacja Grand Prix jest tworzona na podstawie sumy ocen z poszczególnych etapów.
- Remisy w klasyfikacji Grand Prix rozstrzyga ocena etapu Wiosennego.
- Wyniki poszczególnych etapów oraz klasyfikacji Grand Prix będą publikowane na stronie Projektu w zakładce
- Decyzje Zespołu Sędziowskiego są ostateczne i nie można się od nich odwołać.
VIII. NAGRODY I WYRÓŻNIENIA
- Pula nagród w Projekcie wynosi 30 000 zł.
- Zespoły, które wezmą udział we wszystkich etapach dodatkowo zostaną uwzględnione w klasyfikacji Grand Prix, która również jest nagradzana.
- Nagrody główne w postaci nagród rzeczowych są przyznawane pięciu Zespołom z najwyższą punktacją za dany etap oraz Grand Prix, w każdej z kategorii.
- Wyróżnienia w postaci nagród rzeczowych są przyznawane pięciu Zespołom z miejsc 6-10 w klasyfikacji Grand Prix, w każdej kategorii.
- Zespół prowadzony przez Opiekuna, który łącznie zdobył miejsca premiowane nagrodą w 3 różnych edycjach nie może ubiegać się o nagrody główne w etapach i Grand Prix, a jedynie o wyróżnienia w Grand Prix.
- O sposobie przekazania nagród Organizator poinformuje Opiekunów nagrodzonych i wyróżnionych Zespołów drogą mailową.
- Laureaci nagród głównych oraz Wyróżnieni nie mogą przenieść prawa do otrzymania nagrody na osoby trzecie.
- Nagrody główne oraz wyróżnienia w Projekcie nie można zamienić na inną nagrodę, ani na ekwiwalent pieniężny. Organizator nie ponosi odpowiedzialności z tytułu rękojmi za wady nagrody ani nie udziela gwarancji jej jakości. Wszelkie reklamacje dotyczące nagrody należy zgłaszać do jej producenta lub sprzedawcy.
- Organizator nie ponosi odpowiedzialności za niemożność odbioru nagrody z przyczyn leżących po stronie Uczestnika Konkursu.
- Organizator zastrzega sobie możliwość zmiany kwoty ogólnej nagród i sposobu jej rozdzielenia.
IX. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Udział w Projekcie jest bezpłatny.
- Organizator nie ponosi kosztów związanych z uczestnictwem w Projekcie.
- Organizator nie ponosi odpowiedzialności za materiały, które nie dotarły do niego z przyczyn od niego niezależnych.
- Dane osobowe uczestników są przetwarzane zgodnie z Klauzulą informacyjną dotyczącą ochrony danych osobowych, która określa rodzaj danych oraz zakres ich przetwarzania (załącznik nr 1 do Regulaminu).
- Organizator będzie uprawniony do zamieszczenia danych zwycięskich Zespołów (w tym: nazwa zespołu, nazwa szkoły, imię i nazwisko opiekuna zespołu zespołu).
- Podanie nieprawdziwych lub niekompletnych danych (zgodnie z polami do wypełnienia znajdującymi się w formularzu) będzie stanowić przyczynę wykluczenia zespołu z Projektu.
- Organizator nie ponosi odpowiedzialności za podanie nieprawdziwych danych lub danych osoby trzeciej przez Zespół.
- Zespoły, które naruszą Regulamin Projektu, jak również obowiązujące w Polsce przepisy prawa powszechnego oraz ogólnie przyjęte normy społeczne i obyczajowe, zostaną wykluczone z Projektu.
- Organizator nie odpowiada za jakąkolwiek szkodę majątkową lub niemajątkową poniesioną przez uczestników w wyniku ich udziału w Konkursie lub w wyniku przyznania lub nieprzyznania im nagrody.
- Organizator zastrzega sobie prawo zmiany regulaminu w trakcie trwania Projektu. W przypadku wprowadzenia zmiany Organizator zobowiązuje się do poinformowania o tym Uczestników poprzez ogłoszenie na stronie internetowej Konkursu.
VII. REALIZACJA ZADAŃ I RAPORTY
- W każdym etapie jest do realizowania 6 zadań, w tym 2 lekcje, 2 konkursy, promocja danego tematu w szkole oraz spotkanie z rodzicami.
- Plan zadań oraz materiały niezbędne do realizacji zadań znajdują się na stronie Projektu w zakładkach PLAN ZADAŃ oraz MATERIAŁY.
- Terminy realizacji zadań i przesyłania raportów są podane w Terminarzu dostępnym na stronie Projektu w zakładce TERMINARZ.
- Z realizacji zadań w danym etapie należy przesłać 1 raport, na który składa się opis realizacji i dokumentacja zdjęciowa z 6 zadań.
- Raport może zostać oceniony maksymalnie na 520 punktów, przy czym
- Lekcja nr 1 maksymalnie na 100 punktów,
- Konkurs nr 1 maksymalnie na 80 punktów,
- Lekcja nr 2 maksymalnie na 100 punktów,
- Konkurs nr 2 maksymalnie na 80 punktów,
- Forum zdrowia dla rodziców maksymalnie na 80 punktów,
- Promocja zdobytej wiedzy i podjętych działań maksymalnie na 80 punktów.